Sunday, October 11, 2009

salam eidul fitri =)


Selamat hari raya eidulfitri maaf zahir dan batin buat teman-teman dan pembaca blog yang dikasihi.. Selain menyambut hari kemenangan dalam perjuangan menundukkan hawa nafsu, hari raya juga merupakan hari untuk kita melahirkan kesyukuran dan kegembiraan. eidul fitri, yakni hari kembali kepada fitrah.. kita bukan sahaja mendapat rahmat selepas melaksanakan ibadat puasa dengan sempurna malah mendapat keampunan daripada Allah dan pembebasan daripada api neraka.

Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud:

" Sesiapa yang berpuasa di bulan Ramadhan dengan penuh keimanan dan semata-mata kerana Allah nescaya dia diampunkan dosa-dosanya yang terdahulu"



Bersama Family yang tersayang pada pagi syawal.. (kekurangan seseorang nh..) huhu


Ibu abah.. maafkan kekhilafan kakak selama ini yang banyak menyusahkan kalian.. namun kalian tidak pernah jemu membantu kakak serta tidak pernah sesekali kalian meminggirkan kakak.. terima kasih diatas kasih sayang, tunjuk ajar, nasihat dan teguran ibu dan abah.. kakak sayang kan ibu dan abah..



Kami sekeluarga pada tahun ini buat pertama kalinya beraya bersama di wad bersalin.. kenangan yang cukup indah dan melahirkan kami perasaan kesyukuran yang teramat sangat. di pagi syawal kakak ipar ku terpaksa di kuarantinkan di wad 9 Hospital Besar Kulim.. disebabkan kesihatannya yang tidak berapa stabil akibat bersemangat membuat persiapan raya di akhir Ramadhan..






Selepas selesai solat hari raya eidul fitri dan menziarahi jiran tetangga kami sekeluarga menzirahi kakak ipar di wad 9. Inilah wajah-wajah ceria keluarga Tn. Hj Jamaludin di pagi raya eidul Fitri 2009. (^_^)


0 comments:

Post a Comment

 

ISLAM IS MY WAY OF LIFE

ISLAM IS MY WAY OF LIFE

takutlah kepada Allah setiap saat..

Uqbah Bin Amir meriwayatkan bahawa ia pernah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud, "Tuhanmu kagum kepada seorang pengembala kambing yang berdiri di atas bongkah batu gunung, ia melaungkan azan lalu menunaikan solat. Allah berfirman. '( Wahai para malaikat) Lihatlah hamba-ku ini. Ia mengumandangkan azan lalu mendirikan solat, ia takut kepada-ku. Aku telah mengampuni dosa hamba-ku ini dan Aku akan memasukkannya ke dalam syurga." (Riwayat al-Nasa'i)

About Me

My photo
i love Allah n Rasul=)
"Untuk membaiki dunia, baiki manusianya.. dan untuk baiki manusia.. baikilah hatinya." masalah manusia bermula dan berpunca daripada hati!! (Pahrol Mohamad Juoi)

~soutul hana~ Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template