Sunday, July 5, 2009

mentari sinarlah kembali...

sayu hati melihat matahari terbenam mengingatkan aku akan masa lampau yang penuh onak dan duri.. aku sayu mengenangkan nasib diri ini.. teringat akan diri yang sungguh sedih dan kadangkala gembira.. bagaikan tidak lagi mempedulikan diri dan hati sendiri.. dimanakah diri aku yang dahulu.. ya Allah kembalikanlah aku yang dahulu.. penuh ceria sentiasa.. tabah walaupun hati tersiksa.. senyum walaupun derita.. aku rindu kn diri ku dahulu.. namun aku bersyukur kerana masih ada Allah yang Esa.. aku bersyukur kerana aku masih ada cinta Nya.. kurniaan Dia yang tidak ternilai buat diri ku ini.. diberi ibu bapa yang penyayang dan pengasih... yang tidak jemu2 memberi semangat dan dorongan buat diri yang lemah ni.. adk, abg, kakak dan teman-teman ku yang memahami akan perasaan ini.. ya Allah bersyukurnya aku... aku terkenang kembali akan insan lain yang porak peranda keluarganya.. sudah hilang kasih sayang nya.. sudah tidak seceria aku.. sedih dan pilu aku megenangkan insan itu.. dimanakah puncanya??? aku tidak tahu.. tapi aku pasti hanya Allah yang tahu asbab nya terjadi akan setiap sesuatu.. akan aku gembira dan ceriakan diri ini kembali seperti dahulu.. membalas jasa mu wahai ayah dan bonda ku.. segala perasaan ku yang tersirat turut kalian tahu.. aku tidak upaya lagi untuk menyembunyikannya.. hanya doa aku pohon Pada Nya.. moga ibu dan abah ku sentiasa dikasihi olehNya sepertimana kalian mengasihiku ketika waktu kecil ku.. aku menyanyagimu duhai Ibunda dan ayahanda yang tercinta.. semoga Allah merahmati kalian sentiasa..

5 comments:

insan_kerdil on July 6, 2009 at 10:11 AM said...

assalamualaikum...
kak na, org doakan moga kak na tabah dlm m'hadapi ujian ni..org tau kak na org yg kuat. Masakan kak na org yg lemah, kalo Allah sendiri dah pilih kak na dgn dugaan ni, maknanya kak na mmg kuat dan insyaAllah mampu m'hadapi semua ni..

moga kak na lebih tabah..kak na kena kuatkan semangat...anggap ini semua dugaan dari NYa..Dia nak uji kak na..supaya kak na lebih kuat dan tabah...moga kak na lebih bersemangat dan ceria2 slalu...

ingatlah, pengalaman ni mendewasakan kita..insyaAllah...

Kami semua sentiasa disisi kak na..kalo kak na perlukan apa2 bantu, jgn lupakan kami..insyaAllah kami cuba membantu setakat mana yg t'mampu...

ikhlas dr adikmu =)...

insan_kerdil on July 6, 2009 at 10:13 AM said...

kak na...x sabo nak jumpa kak na...

da windu sama kakakku yg baik lg penyayang..hehe...

bila nak jumpa nie????

huhu =P...

insan_kerdil on July 6, 2009 at 10:14 AM said...

kak na...

kak naaa...

kak naaaaaaa...

kak naaaaaaaaaaa...

kak naaaaaaaaaaaaaa...

kak naaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

kak naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

kak naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

kak naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

kak maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

windunya sama kak na (~_^)...hoho

aisya humaira on July 7, 2009 at 9:28 AM said...

KITA BERTANYA : KENAPA UJIAN SEBERAT INI?

QURAN MENJAWAB :
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. "
- Surah Al-Baqarah ayat 286 -


KITA BERTANYA : KENAPA RASA FRUST?

QURAN MENJAWAB :
"Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman."
- Surah Al-Imran ayat 139 -

aisya humaira on July 7, 2009 at 9:29 AM said...

alamak silap....ni lillah tau... yg atas tu lillah

terguna id nini

*dikala hati merintih kerana menerima ujian dan dugaan , didiklah hati...Tuhan, sememangnya aku layak menerima kesusahan dariMu, kerana hati ini banyak berdosa kepada Mu, juga bnyk mengulangi kesilapan dulu,aku pasti ya Allah...kesusahan ini mengundang hikmah dan iktibar buatku....tanda kasih sayang Mu pada ku.....

Post a Comment

 

ISLAM IS MY WAY OF LIFE

ISLAM IS MY WAY OF LIFE

takutlah kepada Allah setiap saat..

Uqbah Bin Amir meriwayatkan bahawa ia pernah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud, "Tuhanmu kagum kepada seorang pengembala kambing yang berdiri di atas bongkah batu gunung, ia melaungkan azan lalu menunaikan solat. Allah berfirman. '( Wahai para malaikat) Lihatlah hamba-ku ini. Ia mengumandangkan azan lalu mendirikan solat, ia takut kepada-ku. Aku telah mengampuni dosa hamba-ku ini dan Aku akan memasukkannya ke dalam syurga." (Riwayat al-Nasa'i)

About Me

My photo
i love Allah n Rasul=)
"Untuk membaiki dunia, baiki manusianya.. dan untuk baiki manusia.. baikilah hatinya." masalah manusia bermula dan berpunca daripada hati!! (Pahrol Mohamad Juoi)

~soutul hana~ Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template